تقاضای فصلی (نامنظم) دربازار یعنی چه؟ وظیفه بازاریاب در این وضعیت چیست؟
اغلب کسب و کارها از داشتن سطح متوسط و پایدار تقاضا راضی ترند تا تقاضای موقت.
دربعضی از فصلها میزان تقاضا بسیار بیشتر از ظرفیت عرضه است و در فصلهای دیگرعدم استفاده از ظرفیت عرضه کاملا مشخص است.
اغلب کسب و کارها از داشتن سطح متوسط و پایدار تقاضا راضی ترند تا تقاضای موقت.
دربعضی از فصلها میزان تقاضا بسیار بیشتر از ظرفیت عرضه است ودر فصلهای دیگرعدم استفاده از ظرفیت عرضه کاملا مشخص است.
تقاضای نامرتب وضعیتی است که در آن الگوی زمانی تقاضا بر اثر تغییرات فصلی از الگوی زمانی عرضه جدا و دور می شود.
وظیفه بازاریاب برای بر طرف کردن تقاضای نامنظم *بازاریابی تعدیلی *نامیده می شود؛ زیرا نقش ان هم زمان کردن هر چه بیشتر عرضه و تقاضاست.
بسیاری از گامهای بازاریابی باید برای تغییر الگوی تقاضا برداشته شود.
در بعضی از موارد، الگوی تقاضا را می توان به سادگی با ایجاد انگیزه ها، تبلیغات وترفیعات تغییر داد. در حالی که در مواردی دیگر ممکن است این امر پس از سالها تلاش پیگیر وصبورانه امکان پذیر گردد، یعنی بتوان عادتها و تمایلات را تغییر داد.
شرکت توسعه و مدیریت پارسیان زرین (ably.ir)
( دپارتمان بازرگانی و مشاوره تجارت)
جهت آشنایی با سایر دپارتمان ها به سایت ably.ir مراجعه فرمایید.